Тема проекту: Культура зблизька (щоденник мандрівника)


На сучасному етапі реформування освіти перед нами постає задача нетільки формувати уявлення про культуру поведінки, але й виховувати творчу особистість з багатьма соціальними компетентностями, тобто з умінням застосовувати одержані знання в нестандартних життєвих ситуаціях.

Вчити учнів бути Людиною требе так само, як вчити мови чи математики: В.О. Сухомлинський писав: «…важливо, щоб людина не виросла з кригою в серці»

Отже, я класний керівник Ковальчук І.В. разом зі своєю 12 групою вирішила обрати саме цю тему для проекту.

Я думаю, що цей проект може створити для учнів атмосферу любові, творчості і добра, навчить правильно жити і працювати. І в цьому учнівському серці проросте насіння доброти, поваги і шани до інших людей. А також виховати в них прагнення творити тільки добро, бути справжніми громадянами нашої країни, любити свій край і вшановувати традиції рідного народу.

Метою проекту є:

P   формувати уявлення про культуру поведінки (зокрема в ліцеї);

P   усвідомлювати наслідки негативних вчинків;

P вчити дотримуватись правил та норм поведінки в соціумі, усвідомлювати, що культура поведінки починається з кожної особистості;

P   розширювати знання учнів з етикету;

P   виховувати бажання жити в культурному середовищі;

P   наслідувати та примножувати традиції українського народу.

При виконанні проекту очікуємо отримати такі результати:

P зацікавленість учнів проектною діяльністю;

P застосування ними власного життєвого досвіду;

P розвиток вміння спілкуватися, дотримання певних правил та норм поведінки в суспільстві;

P забезпечення необхідної пізнавальної діяльності для самореалізації особистості.

Для реалізації проекту визначили такі завдання:

І. У чому полягає задум?

а) окреслити прийняті для кожного моральні норми і правила поведінки в соціумі, з'ясувати походження терміну «етикет»;

б) дізнатись про культурні традиції українського козацтва, його високі морально-етичні якості.

ІІ. Для чого це потрібно?

а) відчувати себе озброєними знаннями та практичними навичками вихованої особистості;

б) мати можливість сформувати образ свого «Я» як патріота, причетного до українського козацтва, нації.

Під час роботи над проектом я поділила групу на п'ять підгруп.

І підгрупа називалась «Дослідники». В ній виконавцями були: Старушко С., Кузьмук М., Янковський Р. та Горобець П.. основним завданням було з'ясувати походження терміну «етикет».

ІІ підгрупа називалась «Народознавці» виконавцями були такі учні: Арапов А., Романюк Ю., Савчук М., Пастух В., Бойко А.. Для цієї підгрупи завданням було звернути увагу на традиційні моральні цінності українців. Визначити найкращі риси характеру козаків, а також одяг та озброєння козаків, про які довідались оглядаючи Державний історико-культурний заповідник і музей м.Дубно.

ІІІ підгрупа називалась «Журналісти». В ній виконавцями були: Криж С., ФедосєєнкоВ., Юр'єв Ю.. Завданням було створити замітку-пам'ятку «Про правила поведінки в музеї».

ІV підгрупа називалась «Художники» і до її складу входили Тавалук Є., Лукащук П., Войтюк П., Коблюк І.. Цим учням було поставлено завдання намалювати стін-газету «Козацькому роду – немає переводу.

V підгрупа «Витівники». До її складу входила вся група і головним завданням було «Ознайомитись зі змістом козацьких ігор та забав», обговорення правил безпечної поведінки під час їх проведення.

В ході проекту ми використали такі форми роботи:

P  група «Дослідники» довідалась з різних інформаційних джерел зміст терміну «етикет». Відокремили для себе поняття «культура», «національна культура», «народна культура»;

P група «Народознавці» під час роботи звернули увагу на твір київського князя Володимира Мономаха «Поучение» і з'ясували, які моральні цінності прищеплювали своїм дітям українці, за якими законами жили козаки. Зосередились на тому, що козаки вважали головними життєвими законами – закони честі («Краще загинути, ніж зрадити Україні» (любов до Батьківщини), «Добре ставлення один до одного» (дружелюбність), «Прагнення ніколи не здаватися в полон» (волелюбність), «Не шукати вигоди» (безкорисливість), «Повага до старших членів родини» (родинні традиції));

P Група «Журналісти» створили замітку-пам'ятку за слідуючими пунктами: музей – світлиця нових знань, розмовляючи в голос, враховуйте, що поруч з вами інші відвідувачі, не торкайтесь експонатів та не наближайтесь до них – це історія, яку треба зберігати, не приносьте в експозицію іжу та напої, будь вдячним екскурсоводу за ці знання.

Основною формою роботи групи «Витівники» було проведення заходу «Козацькі забави».


Відкритий виховний захід «Козацькі забави»


Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

 

 

 

Користувачі сайту
Перекладач
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
НАША АДРЕСА
Рівненська область
м. Дубно
вул. Шашкевича, 3
Телефон: +380 (3656) 21869
Телефон: +380 (3656) 22018




Переглянути більшу мапу