Тема проекту: Національне виховання ліцеїстів

Творча назва проекту: Хто знає й береже минуле

І вміє шанувать сучасне,

Лиш той майбутнє

Вивершить прекрасне.


Вікова категорія: учні II курсу Дубенського професійного ліцею, спеціальність «Обліковець, касир».

Обгрунтування проекту

Проект задумано з метою виховання в учнів національної свідомості, почуття любові до Батьківщини, втілення в життя ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв українського народу, форм соціальної практики, спрямованої на організацію життєдіяльності підростаючого покоління відповідно до природно-історичного розвитку матеріальної та духовної культури нації.

При роботі над проектом ліцеїсти вчаться:

P ставити мету дослідження;

P робити висновки та аналізувати результати;

P проводити аналогії минулого і сучасного;

P користуватися різними джерелами інформації;

P використовувати міжпредметні зв'язки з рідної мови, української літератури, історії, географії та інформатики;

P виявляти себе в колективній творчій співпраці.

Учасників проекту чекає пошуково-дослідницька робота, консультації вчителів-предметників, виконання творчих завдань з даної теми, створення презентації, а також участь у підсумковому об'єднаному виховному заході.

Мета проекту

P всебічний і гармонійний розвиток учнів;

P передача  молодому  поколінню  життєвого  досвіду,   багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності
світогляду;

P формування в учнів національної свідомості, втілення в життя
культури та звичаїв народу;

P розкриття творчого потенціалу учнів;

P дослідження   історії   краю,   формування   вміння   здійснювати пошуково-дослідницьку роботу;

P виховання якостей особистості:  самостійності, працелюбності, креативності.

Завдання проекту

P підготувати учнів до розв'язання особистісно значущих для них проблем на основі власного та чужого досвіду;

P самостійно здобувати,  обробляти та узагальнювати отриману інформацію;

P формувати вміння отримувати реальні для себе результати.

Очікувані результати

P учні вивчають життєвий досвід народу, досліджують історію краю;

P втілюють в життя культуру та звичаї народу;

P вміють здійснювати пошуково-дослідницьку роботу;

P самостійно здобувають, обробляють та узагальнюють отриману інформацію

P формують вміння отримувати реальні для себе результати.

Опис роботи над проектом

Над проектом на тему: «Національне виховання ліцеїстів» працюємо я, як класний керівник та учні групи №24.

Ми поставили мету: сформувати в учнів національну свідомість, дослідити історію краю, втілювати в життя культуру та звичаї народу.

Значне місце у вихованні національної свідомості займає державна символіка. В групі проводиться роз'яснення учням ідейної суті державних символів і правил їх використання, традицій. Інтер'єр класу також включає деякі аспекти державної символіки.

З метою виховання поваги в учнів до державних та національних символів, проводилися: виховна година, конкурс учнівських творів, створена презентація «Державні символи».

Для формування національно-свідомої особистості ми проводили тиждень рідної мови, шевченківські дні.

До дня пам'яті Т.Г.Шевченка були проведені такі заходи: випуск стінгазет, усний журнал, літературні читання, вікторина.

До Дня рідної мови та вшанування творчості Л.Українки проведена літературно-музична композиція «Прекрасне слово і душа у мові рідній».

Учні здійснили пошукову роботу «Лесині шляхи на Дубенщині», декламували вірші Лесі Українки та про рідну мову.

З метою популяризації рідного слова, ввічливого спілкування серед учнівської молоді випущений буклет «Шануй і знай рідну мову».

Національне виховання в групі має системний характер. Традиції українського народу, його звичаї, культура не лише теоретично вивчаються, а й практично втілюються.

Так, на виставці «Хай стелиться вам доля рушниками» були представлені рушники, серветки, картини, ікони. Учні досліджували історію вишивки, техніку орнаменту, розповідали цікаві історії про створення їхніх робіт.

Під час конкурсу-огляду «Ой хустино, хустиночко, мережана, шита» досліджували способи зав'язування хустин, їх значення як оберега в цілому та в родині, з'ясовували роль хустки в минулому та сьогоденні.

Щоб по справжньому любити свій край, його треба добре знати. Тому двічі були проведені екскурсії до Дубенського замку, в результаті яких ліцеїсти не тільки ознайомилися з історією краю, а й відвідали постійно-діючі та тимчасові виставки.

Отже, всебічне знання звичаїв і традицій, історії народу та краю -невичерпне джерело історичної пам'яті, мислення учнів, запорука виховання національної свідомості молодого покоління.

Висновки

Як показала практика, учні із задоволенням працюють над матеріалом проекту, тому що новизна інформації, пошуково-дослідницька робота, творчі завдання дають можливість проводити аналогії минулого і сучасного, вивчати традиції не тільки народу, а й своєї родини, а також проявити себе в колективній творчій співпраці та розкрити свій особистий талант.


Літературно-музична композиція «Свято рідної мови»






Погода
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

 

 

 

Користувачі сайту
Перекладач
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
НАША АДРЕСА
Рівненська область
м. Дубно
вул. Шашкевича, 3
Телефон: +380 (3656) 21869
Телефон: +380 (3656) 22018




Переглянути більшу мапу